dijous, 14 de febrer del 2008

Puresa cardíaca

El més sorprenent de la màquina d'enamorar persones que tenia patentada un amic meu (un que vaig fer a l'autoescola) era que enamorava de debó. Ell, però, li restava importància. Deia que la seva màquina d'enamorar persones patia del mateix problema que la màquina de fer somiar persones que havia inventat uns anys abans: no servia de res.

La màquina de fer somiar persones era de la mida d'una caixa de xiclets i havia de posar-se sota el coixí. Si el tenies encès, i l'aparell tenia piles, aquella nit somiaves entre mil vuit-centes i mil nou-centes vegades.

Només que després no recordaves haver somiat.

A mi m'agradava, senzillament, la manera que tenia el tipus aquell (va demanar-me que el conservès en l'anonimat), la manera que tenia, dic, de prendre's l'amor. Ell no deia, com el Pol, que l'amor és qüestió de química, potser perquè no desprenia tanta abundància de feromones com per a que li convingués aquesta idea. Deia, com jo mateix argumento sovint, que l'amor és una qüestió d'auto-suggestió.

I ell tenia, i jo no la he tingut mai, una màquina que reafirmava la seva tesi.

L'únic que vaig arribar jo a fer de similar un cop fou la màquina de valorar videojocs que vaig construir per tal de confirmar la meva teoria que el Metal Gear Solid 2 és el millor joc del món. Malauradament, la màquina es va enamorar de la meva GameCube i va perdre la imparcialitat i, al final, van marxar plegades, i com que això va ser poc temps després que jo em trenqués el peu trepitjant un comandament de GC, em va semblar bastant bé, perquè a més s'anaven de viatge a Japó i crec que allí anaven a conèixer el Miyamoto, que a mi en realitat ni fu ni fa però que a la GameCube, pel que la màquina de valorar videojocs va explicar-me, li feia moltíssima il·lusió conèixer.

Però no estava parlant d'això...

Parlava de la teoria de l'autosuggestió en l'amor, de la manera en com la màquina del meu amic confirmava aquesta tesi, i del fet que ell creia que el seu invent era tan estúpid com la màquina que et feia somiar entre mil vuit-cents i mil nou-cents cops.

Suposo que el quid de la qüestió recau en que la màquina d'enamorar persones es tancava per dins, i la porta s'obria cap a dins, també. Era una cabina amb forma de càpsula, ampla (hi podia entrar qualsevol persona, de la mida que fos), però la balda estava a la part interior i la porta s'obria cap a tu. Si volies tancar-te allà dintre, cap problema. Fins i tot era possible que darrere dels seus vidres poguessis sobreviure a una explosió nuclear (o això deia el meu amic, i no se què del pepsiglass). Però si el que volies era tancar allà dins a algú, aleshores ho tenies magre. L'únic dia que vaig arribar a anar a casa del meu amic aquest (un no estableix tants lligams, amb els seus companys d'autoescola), vaig veure que tenia tancada a casa seva una noia que li agradava (segrestada, simplement, no us penseu ara que li feia coses dolentes). Doncs bé, el pobre tipus, i jo vaig ajudar-lo durant un parell d'hores, va intentar tancar-la dins la màquina un milió de cops. Però la balda estava dins, amb la qual cosa no podiem tancar-la, i la porta s'obria cap endins, amb la qual cosa no podiem posar una cadira enfront la porta per tal que no pogués obrir-se. La millor ocurrència que vam arribar a tenir fou la de col·locar tires de cel·lo en tot el perímetre de la porta, però ella la va obrir sense gaire complicacions.

Va fer-ho amb un somriure murri a la cara. Crec que la noia es divertia força amb tot allò.

Al final se'ns va ocòrrer que l'única solució era emparedar-la amb ciment o silicona, però al final el meu amic va raonar, molt encertadament, que després costaria molt de treure-la, i que no li servia de res que la noia se l'estimés si havia de quedar-se atrapada allà.

Després va alliberar la noia i aquesta se'n va anar contenta, fins i tot alleugerida, perquè crec que havia quedat amb algú a quarts de déu i ja eren ben bé tres quarts de nou.

Els següents dies que vaig trobar-me el tipus a l'autoescola, que van coïncidir amb els dies justament abans que jo abandonès l'objectiu de treure'm el carnet (ja en parlarem un altre dia), el tipus va seguir reflexionant sobre l'amor i com un, en el fons, i potser no sigui trist, decideix enamorar-se. "És com la màquina (deia, posant-se metafòric): pots posar-t'hi dins però no t'hi poden posar. I aleshores... serveix d'alguna puta cosa?" Ell usava paraulotes en les seves reflexions, que jo no les utilitzo mai, però vaig haver de concedir-li que no, que més aviat servia de poc.

Un bon dia no va tornar a aparèixer, i un cop ha passat prou temps, escric el post que ja vaig comentar-li que escriuria. El que jo sempre he cregut és que la gent s'enamora perquè vol, tot i que no se n'adoni, moguda per interessos, per comoditat i per sentir-se estimada. No crec que sigui una cosa massa impura, que l'auto-sugestió tingui res de dolent. És com funcionen les coses, només.

I poc després, vaig construir la màquina que et dóna la raó, i aquesta m'ho va confirmar.

5 comentaris:

Laia ha dit...

a mi un dia se'm va acudir dissenyar la màquina de rèpliques i mira, aquí em tens dient-te que no sé què és encara l'amor exactament però malgrat que hi hagi una part de tu que vulgui sentir-se bé, sentir-se flotant en un núvol de sucre,...hi ha una cosa incontrolable, alguna cosa que pot fer que entris a contracor a la màquina d'enamorar i després no puguis sortir-ne. jeje què rebuscat!!! 1 seguidora ;-) entusiasta, Laia

Gamba ha dit...

mencanta l q as escrit (sentu fer posts tan xorras xo buenu, com q aki stem com en familia no passa res XD)
les teves ultimes entrades son genials (la dl metge tb ^^)...
i io no crec q lamor sigui autosuggestio (buenu, nse si t'ho creuras pq no disposu d'arguments i a mes m'ho ha dit la meva maquina que em diu si ploura o no XD)
res res, l'amor es mol mes q autosuggestio, s mol irracional...

monopetunassss !!!!
:))))

Van Deal ha dit...

Uala aleix mira si escrius un llibre sobre amor i tal jo et faré l'eslogan o el tagline o com li vulguis dir i serà:

"En mans d'aleix ortuño, l'amor no es químic. Es cómic."
Pol R.E, New Yor Times (Per dir algo)

Et mola o que?

Doncs ja estas escribint i jo enviant cartes al NYT o per a que reobrin l'Aluzina.

irene ha dit...

Doncs crec que amb un eslògan així seria tot un èxit! :) (Per l'eslògan més que per la teoria, eh? és conya... :P)

Expliques tantes coses sorprenents (llibres immorals, entrades a biblioteques (tu?!), genolls amb vida pròpia), que ja no sé si creure'm que tenies un amic que tenia una màquina d'enamorar. El que sí que no em crec és que l'amor sigui només auto-suggestió... Així que dius: "Vaig a enamorar-me" i ja estàs enamorat? No crec que per això sigui necessària una màquina...

Inventem una màquina? Però que es pugui obrir per fora, si us plau... :D

Red Pèrill ha dit...

És mentida, la de gent que voldria estar enamorada de l'altre, i no han descobert (o si...) que o bé és massa tard o s'vav'ruba l' batito