dimecres, 19 de març del 2008

Amb una cullereta de cafè

Ara no sé on vaig escoltar-ho, però va ser no fa gaire. Una d'aquelles notícies que crida l'atenció. Un tipus havia contractat un dels serveis pioners en seguretat de què últimament es parla, allò d'un sistema que llegeix l'iris de l'ull de l'usuari com a mecanisme per obrir la porta d'entrada a casa seva. Suposo que el principal avantatge és que així no perds les claus. Els inconvenients... bé, és fàcil imaginar-se'ls. A l'home sobre el qual girava la notícia l'havien aturat uns lladres en el pàrking del seu lloc de treball, quan sortia de la feina, i (segurament perquè no els hi semblava gaire còmode haver d'arrossegar-lo amb ells) li havien fet saltar un ull. Desprès, tenint la deferència de no matar-lo, l'havien deixat lligat i amordassat en el mateix cotxe, i ells s'havien anat, globus ocular en mà, a saquejar el domicili. A l'home no l'havien trobat fins a l'inici de la següent jornada laboral, i aleshores ja no es sabia res ni dels lladres ni dels béns robats.

El quid de la notícia, però, no estava en la crueltat de fer saltar ulls sinó en la reacció que havia tingut la víctima: havia denunciat l'empresa de seguretat per no haver-lo fet adonar de les més que probables conseqüències que tenia contractar el seu innovador servei.

Em sembla que el jutge va donar-li a triar a l'home entre que li implantessin un ull biònic o que l'empresa acusada li donés diners per un valor del que li havia estat robat, i que el tipus havia triat els diners i el jutge havia exclamat "ahà! t'he pillat!", i que després d'allò l'havia deixat sense una cosa ni l'altra... però també és molt possible que això últim ho hagi somiat.

La raó per la qual explico aquí tot plegat és perquè va dur-me a parlar amb el meu dentista mentre m'extreia el queixal del seny, un home amb un pegat en un ull ("parche" per als amics) amb qui jo, en realitat, no havia arribat a parlar mai.

Recordo bé el diàleg, potser perquè va tenir lloc divendres passat mateix. Vaig preguntar-li com havia perdut l'ull, i ell em va dir que oblidant on l'havia deixat l'última vegada. Vaig preguntar-li que com es veia a través d'un sol ull i ell em va respondre que igual que en el Metal Gear Solid 3 quan el Naked Snake perd l'ull. Vaig preguntar-li si el Metal Gear Solid 3 era un dels millors jocs de la història o no i ell em va dir que sí, que ho era. Vaig preguntar-li si trobava a faltar la percepció espacial i ell em va dir que més aviat la simetria que s'ofereix als que et miren.

Vaig preguntar-li que què es sentia al perdre un ull i ell em va respondre "molta estima per l'altre".

Després l'anestèsia local va fer el seu efecte i només vaig poder fer balbuceigs ("eeeeeeeehhhh...!") fins que l'home es va cansar i em va tapar la boca amb una mà, vigilant no tapar-me també el nas. Em va deixar tancat en el meu propi silenci. I tot i que en el primer moment vaig limitar-me a reflexionar que ja sabia per què mai havia parlat amb el dentista aquell, els meus pensaments aviat van girar sobre el darrer que havia dit.

Realment, n'hi ha per estimar-se els ulls. I està clar que són molt fràgils. Un dia vaig somiar que trepitjava un munt de globus oculars, i se m'aixafaven entre els dits com si fossin grans de raïm. La por a quedar-se cec, a perdre les febles connexions que matenim amb la realitat, potser és la meva por preferida després de la por a la mort.

Tindrà raó el Dumbledore, i estarà equivocat el Voldemort, i serà cert que en aquesta vida hi ha pitjors coses que morir?

No, és clar.

De tota manera, però, i només per si de cas, jo he après a remenar el cafè utilitzant una forquilla.

4 comentaris:

Van Deal ha dit...

Però aleix, insensat!
Es clarament pitjor que et punxin l'ull amb laforquilla i et facin palanca per extreure'l!
A més, despres si el trobes es irrecuperable!

Anònim ha dit...

Ostres, sí que té raó. Si ja deu fer mal amb una cullera no m'ho vull ni imaginar amb una forquilla!

Crec que sí que hi ha coses pitjors que morir. La mort no es algo que un mateix pugui sentir, no?

Aleix ha dit...

És curiòs. Justament això és el que m'aterra de la mort. (Tot i que, bé, això ja ho sap tothom, sóc molt sensible al dolor.)

I, Pol, ja ho sé. Però la gent porta tant de temps fent saltar ulls amb una cullereta que no crec que a ningú se li ocorri posar-se a punxar-los utilitzant una forquilla. A més, tens idea de la bruticia i efluvis que això deixa? Una cosa així només la faria algú que estigués malalt (algú, per exemple, que deixès el mando a distància sobre la taula en que desprès pensa menjar.)

irene ha dit...

És al·lucinant, però crec que comparteixo al 100% les teves dues grans pors. No, si al final resultarà que tenim més coses en comú del que podria semblar...

La veritat és que no m'havia parat a imaginar quina era la millor manera de treure un ull, i quasi que preferia seguir en la innocència... Joo, Aleix, primer em fas veure Savage Grace, després m'amenaces amb fer-me veure pelis violentes i ara això de l'ull! Tu creus? En fi... Com a càstig, haurem de fer una sessió de pelis "nyonyes i gays", com diries tu. Ja pensaré quines, ja...

Que vagi molt bé!! I compte amb els sistemes de seguretat!